Sex och samlevnad med FrågaOlle

Första tanken som vi alla fick när vi fick vet att vi skulle ha sex och samlevnad vad "Va faan går vi i för skola?"  Är det inte lite försent att ha det när man är 17-18 år? Men kankse reagerade vi så oxå eftersom vi inte riktigt visste vad som skulle komma. För av egen erfarenheter så är inte min skola den bästa på att arangera temadagar, det brukar bara gå rätt åt skogen....men denna temadag måste någon annan ha planerat, eftersom det var grym. Det kan knappast ha varit medielärarna för då skulle hälften av alla elever inte kommit efter lunch.
ALDRIG har jag varit med om två så jävla grymma föreläsningar, de som pratade var grymma och hade något vettigt att komma med som gjorde att alla tyckte det var intressant.
Det började med att vi fick sen en kondom-film, vilket kankse inte var bra, men man får väl ta de som de kommer. Sen kom en tjej ifrån OkejSex och berättade om det, endel saker kankse kändes sådär, men hon gjorde de på ett bra och intressant sätt. Sen kom en annan tjej och skulle berätta om HIV (aids). ibörjan var det inte direkt någon som brydde sig, folk satt och småpratade, men sen bara från ingenstans kläcker hon ur sig:
"...när jag var som sämst, det var i november 1995, jag vägde bara 38 kg och hade testa alla mediciner som fanns. Hela min begravning var färdig planerad, även vinet köpt, det ända som var kvar var begravningsdatumet..."
Detta fick alla som satt i Aulan (ca 300pers) att tystna och var sedan tysta under resten av föreläsningen. Det var så jäkla intressant så att den 1½ timmen gick apsnabbt.
Sedan var det time för lunch, efter de fick vi besök av FrågaOlle (han från TV), han hade en liten föreläsning och sedan svarade han på våra frågor, la även in en del skämt, rätt kul faktiskt!
Har aldrig varit med om två så jäkla bra föreläsningar i hela mitt liv, och för engångs skull kändes det som att man hade en anledning att gå till skolan, det fanns ett syfte som inte har funnits på länge. TACK för denna dag!

Nu ska jag bara käka och sedan springa iväg till bowlingträningen...ska bli skönt att få spela igen efter att det gick skit i helgen, men blir alltid gladare när det fungerar! Speciellt när man vet att man kan och brukar ligga 50 p mer i varje serie, det suger rätt hårt då när det inte funkar!

Solen skiner, fåglarna kvittrar, dagen kommer, dagen går, snart är det kväll! :D

Kommentarer
Postat av: jossan

Men guud vad hemskt, jag blir helt gripen av att läsa den där lilla citatet bara! =/

2008-04-23 @ 10:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0