första dagen

Idag har jag, precis som typ alla andra, haft min första skoldag. Har tajmat in så perfekt att jag nu är ap-förkyld, huvudet väger 100 kg och näsan är som ett vattenfall, men vad ska man göra? Första skoldagen känns alltid viktig. Och det verkar t.o.m som om första skolveckan är viktig, kankse det är då alla som inte har bra närvaro försöker komma in i bra rytm utan något resultat?
Men iaf, första skoldagen gick ju bra, som vanlig känns det onödigt, eftersom man kommer dit, får ett schema som inte alls strämmer, lektioner fattas sedan får vi våra busskort och sedan hem. Detta kanske bara sker på min skola? Det skulle ju inte vara någon överraskning iofs. Denna gång var schemat iaf bra, hur har de lyckas? Säkert hjälp utifrån. Men om det håller i sig, vilket jag hoppas men inte tror, kommer jag sluta 12 TVÅ dagar iveckan, helt underbart, dock börjar jag 8 de dagar men inte så farligt, van att gå från 9 till halv 5 fem dagar i veckan så detta är väl peac a cake! Dock var inte EngB utsatt på vårat schema men på grafarnas, mysko eftersom det är en valbarkurs, men de låg iaf bra så det ska inte hindra mig hoppas jag. För en gångs skull har inte mina valbara- eller induviduella kurser förstört för mig, jag slipper håltimmar helt som det ser ut nu. Supernöjd!
Imorrn börjar jag kl 11:10, skööönt, men har bara en lektion i en timmme (!!!) eftersom individuella valen inte börjat än, surt. Resan till skolan är lika lång som vistelsen där + att jag ska hem också. Kanske skulle ha tänkt igen mitt gymnasieval mer? Men vem vill gå miste om sthlms bästa fotolinje med lärare? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0