genomtänkt skolstart?

Om första dagen var onödig och andra likaväl så, så var iaf tredje dagen i skolan värst! Pallat mig upp kl 06:30, super glad över att jag inte la ner tid på att tvätta håret, kommer till skolan och får reda på att våran alldra första religionslektion är inställd p.g.a att läraren var någon annanstans med hans 1or! Så där satt vi, t.o.m de segaste i klassen hade pallat sig till skolan. Då var det bara en lektion kvar då, projektarbetet. Men då kommer våran fotolärare och säger att det inte är någon idée att ha den lektionen eftersom vi inte kommit igång än!
Så varför faan ska vi börja på en onsdag, inte göra ett piss dessa tre dagar och sedan börja ordentligt på måndag? Då kunde vi lika gärna få börja på måndag har intro någon timme och sedan starta efter schema. Jag blir så trött på min skola...

Efter min förkylning som nu nästan helt har gått över och min irritation av skolan + att jag nu har världsont i min högra underarm (ingen aning vad som hänt, men den går knappt att använda, gör jag någonting dra de till i hela armen, hoppas det går över.) så unnade jag mig själv en pomes, favorit nr 1, finns verkligen inget godare. Så jag gick till kiosken utanför mig och då slog det mig. Eftersom de var mitt i lunch tid så var det mycket folk där som också ville unna sig. MEN majoriten var hantverkare. Kanske inte sån stor deal men de känns som om snabbmat och onyttigt är hantverkarnas lunch varje dag, lr har jag fel? Kanske bara är en känsla, men jag tycker ofta man ser hanverkar sitta med en pizza eller kebad på uteserveringar.
Överlycklig får jag väl vara som inte är hantverkar, det gör min kropp gott:) Men inte vet jag om fotografyrket är mycket bättre, kolla bara på min lärare. Där kan man snacka torvalla minst en gång i veckan. De har gått så långt att han fått en egen meny där, de räcker att säga "magistern" så fattar de direkt vad som ska tillagas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0