Kär vid första ögonkastet

De har hänt. Någonting jag aldrig trodde kunde hända. Jag är förälskade, helt nerkärade vid första ögonkastet! Tänk så mycket fördomar man kan ha, helt otroligt! Min stora kärlek till Fittjaskolan chockar även mig själv! Aldrig har jag känt den stämningen mellan elever emellan och elever till lärare. Den skööna stämningen har jag endast funnit under mina fotolektioner nu på gymnasiet. Aldrig, aldrig på högstadiet!
Jag tror att när alla hör ordet Fittja kommer alla möjlig fördomar fram. De är verkligen en förort, ligger långt ut på röda linjen mot Norsborg, vad ska man tro? I tidnimgarma och på TV får man bara höra allt det negativ med förorterna, men varför lyfter man inte fram de som är bra? Innan jag besökte Fittja skulle jag aldrig kunna tänka mig att bo där, minst stoppa mina egna barn i skola där, men efter vad jag upplevt idag så skulle jag inte tveka. Visst vet jag inte hur själva undervisningen är men stämning gör att vem som helst skulle trivas. Fittja är iaf ingen förort som ska ses som dålig, även om det är invandrar tätt!
Dagen har iaf gått bra, som sagt jättetrevliga elever och lärare, kände mig verkligen väl mottagen:) Lite utstirrad kanske jag oxå blev med tanke på att jag var enda blondinen på skolan, men nån gång måste ju vara den första för alla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0