Kumlingegrabbarna värdesätter jag högt!

Hemma igen, som vanligt en kortis bara. Kom hem från Åland igår kväll och som vanligt har jag haft det underbart där! Vädret har varit helt okeej, soligt men blåsigt! Sen går det verkligen att säga detta fler gånger, men Kumlingegrabbarna måste vara de bästa och skönaste på hela denna jord. Personligheter som man verkligen uppskattar, försöker inte vara någon de inte är utan helt enkelt sig själva. Kankse det beror på att stället är så litet, t.o.m jag är släkt med hälften, och alla känner alla. Det är som att komma till en lite ö där en enda stor härlig familjbor! Svårt för mig att beskriva, något man behöver uppleva. Det spelar ( OFTA ) ingen roll vem du är utan alla bryr sig om varandra och ser till att man kommer hem ordentligt på kvällarna. Det är bara synd att två dödsfall skulle behöva hända för att detta ska hända. Samma typ av olycka, två killar i åldrarna 18-21 har kört ihjäl sig på fyllan, nästan åren efter varandra. Genom detta så ser alla till att ingen sätter sig i bilen onykter, vilket jag tycker är toppen, men priset som man fick betala för det var det verkligen inte värt!
Känns verkligen hemskt att tänka på det. Detta är ofta något jag läser i tidningen där jag inte känner offren eller deras familjer. Här är det tvärt om, man kände dem alla. Och på sådana små ställen påverkar det alla, det är ingen som går därifrån oberörd.
Hoppas verkligen inte detta kommer hända igen, någonstans, som jag sa på midsommar DON`T DRINK AND DRIVE ! Ska du dricka, drick med förstånd och lämna bilden hemma...


Några Kumlinggrabbar:
Atti och Leo, Magnus (min småkusin/syssling), Kenny + någon:p


Ronja (min småkusin/syssling), Anina och Ronja på kräftskiva 2006


Utsikten från holmen, Yttreholmen, där vi håller hus. Fotar från holmen mot Seglinge!


Fler bilder från sommaren 2006, gamla.
Hamnen, man ser Yttregolmen till vänster bild; Ronja kör båten; en natt i tält, jag utanför

Alla bilder är ifrån Åland/Yttreholmen/Kumlinge sommaren 2006, väldigt gamla, med massor utav härliga minnen som jag knappt kommer att glömma bort! Längtar redan tillbaka! Någon följa med? :D


Kommentarer
Postat av: Cecilia

jag vill till ååland :D haha!

2008-07-15 @ 17:54:36
URL: http://ceciliassport.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0