hemma igen

Nu är jag äntligen hemma igen, det känns i fingrarna att man inte varit hemma på en vecka, inte för att låta data-nörd, men visst saknar man att sitta vid den, iaf en stund!
Samtidigt har det varit underbart att få vara på landet, så tyst och lungt och ingen dator heller (för- och nackdelar med den). Synd bara att vädret inte vart något vidare, de va iaf uppehåll på midsommar, tur var väl de!
Midsommar i år blev väldigt lugnar när förra året, lite mindre dricka räcker att säga. Men även som detta år som förra gick en stol sönder när vi lekte en stollek, orkar inte förklara den men det går ut på att förflytta sig runt på stolar, man hamnar automatiskt i någons knä och när sedan de blir mer än två personer, d.v.s 5-6 personer är det lätt att olyckan är framme. Hahah en rolig lek kan jag iaf säga och rekomendera, en lek som alla kan vara med på gammal som ung, tjej eller kille. Dock bör man vara ganska många, blir roligare då, iaf över 8 st!
Istället för att jag ska sitta och skriva om min lugna vecka på landet, visar jag detta i bilder, mycket mer roligare för oss alla :D


Det började med att granngubben lövade våran trapp för att få in lite midsommarkänsla,
för att förstärka denna känsla....


band min kära syster midsommarkransar.


Medans kransar bands och fika fixades lekta barnen + A på gräset,
att en boll kan vara så rolig...?


Även hundar var bjudna på detta kalas. Nicki, Tindra och Blinka.


Under denna tid så var kransen bunden och fikat fixat...


Mummmmmmmms :)


Sedan begav vi oss mot midsommarstången...


Där det bjöds upp till dans av dessa två ...




Midsommarstången var fin den också


Precis som vi, Patrik, jag och hans bror Fredrik


Lotter togs och förväntningarna var höga...
men inte vann vi någonting denna midsommar.


När vi kom upp från stången hade de äldre damerna fixat lunchen...


Endel av oss (Fredrik) gillade potatisen mer än andra...portion nr 2
(Blondinbella..släng dej i väggen!)


Till maten dracks det också...vin, nubbe och öl.


Glada minen fattades det iaf inte..


Men sötas och mest uppmärksammade blev nog denna valp Blinka.






Bus och lek avslutade denna kväll.

Midsommarafton som den ska vara, helt underbar med god mat och många, många, många goda vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0