Irriterande ledighet

Igår var det en vecka kvar tills skolan tar slut och ett härligt sommarlov kommer. MEN hur irriterande är det inte att man är ledig tills den dagen? Det är verklilgen superonödigt! Visst det är skönt att vara ledig men ingen annan är det så det slutar med att man sitter inne hela dagen ändå. Hur många går och badar och solar helt själv? Inte jag iaf. Har försökt att ge de en chans, satt på balkongen i en halv timme för att sola. Försökte hitta något att läsa så att tiden skulle gå fortare. Men det fungerar inte på mig! Blir uttråkad och känner bara att värmen kväver mig! Tänk då istället om alla hade vart lediga, eller den hemska tanken att jag gått i skolan, så kunde jag med mina vänner åkt och badat och solat och dagen skulle ha blivit mycket roligare.
Kanske beror detta på att jag är en sån person som inte vill göra saker själv, självklart skulle jag kunna åka in till stan, gå till persone och ta ett dopp, men jag gillar verkligen inte att göra det själv. Då sitter jag heller inne och gör mina försök på balkongen. Har bara mig själv att skylla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0