Riktiga vänner

Det finns saker som gör mig irriterad. Bland annat att ha diskutioner i min skola med min klass, de är inte de brightaste och livet går ut på att parta, behöver inte säga mer en diskution med dem går helt enkelt inte. Sedan finns det även när endel bara tror att allting ska handla om dem själva. Livet suger, men suger inte livet för alla? Inte fan lever alla ett liv på en räkmacka. Det finns perioder i ens liv när man har mycket på gång och inte har tid för alla och allt. Men kontakt kan man alltid ha, via telefon eller msn. Själv kan jag säga att jag inte alltid är den bästa på att höra av mig men jag går inte sen och utger att ingen annan gör det. Jag förstår mycket väl att båda jag och mina vänner har mycket för oss och man har inte alltid tid att höra av sig eller träffas men man vet att riktiga vänner finns där och dem behöver man inte träffa varje helg för man vet att de alltid finns kvar. En sådan vän är en riktig vän. Jag prioiterar skolan mycket och mina fritidssporter och säger ifrån till vänner att jag för tillfället inte har tid, denna prioitet fungerar för mig och mina vänner verkar tycka att de är schysst. 
Jag står för att jag anser och tror att skriver man ut på internet hur dåligt man mår och hur ens liv suger så vill man enbart ha uppmärksamhet ifrån andra, man mår helt enkelt inte dåligt på riktigt. Detta stämmer självklart inte i alla lägen, och det finns tillfällen där en person kankse behöver just den uppmärksamheten för att den inte vågar vissa den på annat sätt. Men har man riktiga vänner så vet man att de alltid finns där och oftas bara är ett telefonsamtal bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0