tiden.

Nu är sommaren verkligen i full gång. Att midsommar är nu på fredag hade jag verkligen ingen anning om, det kom som en liten chock. Man har ju förväntat sig att midsommar ska komma om några veckor eller så, tiden går verkligen fort, nästan läskigt. Ett annat exempel på att tiden går fort är mina kära vänner, J&J, som varit på festival. De är redan hemma, skulle vara borta i fem dagar, känns verkligen inte som det.
Men vad tar tiden egentligen vägen? Om en vecka gott så har fort av mitt sista sommarlov så är ju snart sommarlovet slut känns det som. Inte för att vara överdramatiskt men denna känsla får jag varje år i början av sommarlovet. Kanske beror det på att man inte riktigt har kommit gång. Kommit bort från skolan och alla rutiner, sånt tar tid verkar det som. Men efter midsommar borde man vara på banan igen och känsla av sommarlov tror jag kommer komma då.
Denna känsla kankse också kommer eftersom man oftas i början av sommarlovet inte gör speciellt mycket, ifall när det gäller mig. Denna vecka som varit känns mer som ett kort lov och strax är det dags för skolan inge, men ojoj så fel man kan har, det är ju hela nio veckor kvar! Bara att sätta igång och njuta och göra vad man vill för ett tag och inte behöva tänka på morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0