Jävla nyfikna svenskar

Det finns verkligen någonting som jag inte kan förstå, det är hur vi svenskar egentligen är funtade? Idag på vägen hem ifrån skolan, handen, så hinner vi inte komma längre än till Farsta Strand. Där måste vi stanna för att det hänt något med någon passagerare. Och så dumma som vi svenskar är så ska självklart alla dit och tittad vad som hänt! Tänk er själva om ni låg där på pendelgolvet och hade redan 25 pers som satt och glodde på dig och sedan ska resten av tåget också komma för att titta vad som hänt. Vad är det som är så jäkla intressant? Visst vill man veta vad som hänt, eftersom att det alltid är läskigt när sådan här saker händer, men jag tycker att det är barnsligt att vuxna män ska springa fram och tillbaka i vagnen för att ta reda och försöka analysera vad som hänt!
Men iaf så blev tåget så försenat att vi fick hoppa på tåget som kom efter, lite irriterande eftersom jag stressat lite för att hinna me tåget som gick innan!

Och på allt detta så är det inte första gången det här händer denna vecka. I tisdags när jag skulle till skolan gick inte tåget längre än till skogås för att det hade inträffat något olycksfall i handen, fick reda på senare att någon hade hoppat framför tåget, vilket inte heller är första gången det händer i handen. Fick iaf ta ersättningsbussen till skolan, det gick helt bra men som alltid när det gäller mig så kommer inte oturen ensam. Utan jag får sitta bervid en tjock, skäggig illaluktande gubbe! Jag tror nog alla vet hur äckliga gubbar luktar! Inte blir det bättre heller eftersom att bussen är fullproppad och dövarm!

Idag var det meningen att jag skulle på gemensam avslutning med alla trupper i SOL, hade dock inte fått något papper med info om detta, men huvudtränaren lovade att maila mig om detta igår kväll. Men inte har jag fått något mail! Allting skulle börja kl 17 men vart det vet jag inte!
Hade kanske inte heller spelat sådan stor roll eftersom jag slutade skolan kl 16 och inte var hemma förrän kl 17 p.g.a den lilla incidenten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0