Benmärgsprov

Allting gick bra idag. Fick komma in i ett rum och lägga mig på mage, både en doktor och sjuksyrra var där. De började med att tvätta rent men en MASSA sprit, de verkligen bara rann ner för min midja. Doktorn pratade en massa: Du va allt en smal tjej men ändå vad tjock benstome du har...väldigt smala höfter men starka ben, tänk att ett barn ska få plats där.. Och mer blablabla:P Sen så skulle bedövning sprutas in. Kan verkligen säga att de gjorde ont. Riktig smärta. Svetten och tårarna bara rann, riktigt obehagligt. Sedan när hon skulle börja så kändes det såklart igenting. Men gud vad hon fick kämpa doktorn. Det var helt sjukt! Hon stod och pumpa och pumpa ,för att komma igenom in till höftbenet, hur länge som helst. Hon hade aldrig varit med om någon med så starkt skelett, vilket självklart är bra! Och detta tack vare för att jag tränar och gymnastik var visst väldigt bra, det skulle hon rekomendera till andra, hehe.P
under själva alltet kändes det inte så mycket, bara obehagligt att känna typ som något slog mot benet och sen ryckas upp och ner, kändes ända ner till tårna:p Skulle velat ha sett vad hon gjorde, fick ligga på mage och bara känna hur hon höll på de. Det hade känns lättare, iaf för mig, om jag fick se vad hon gjorde. På  såsätt får jag mer förståelse för vad som pågår och skulle inte behöva ligga där och oroa mig i onödan och inte riktigt veta när det kommer göra "ont".
Nu efteråt känner jag mig lite snurrig i huvudet av bedövningen, halva rumpan och ryggen är avdomnat. Känner att bedövningen börjar försvinna och lite ont göra de, kankse inte ska sitta ner? Bättre att ligga kanske + att jag nu inte heller får duscha på två dagar, iaf inte så att "plåstret" blir blött. Vilket blir svårt eftersom hur duschar man utan att blötta ryggen/rumpan?

Nu tänker jag bara ta det lugnt, försöka att plugga lite. Får se om jag går på träningen ikväll, beror ju lite på hur de känns:) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0