hatar SL mig?

Dålig uppdatering. Jag vet. Kan ju beror på tråk dagar. Även att jag ej vart på topp.

Idag tror jag att det är nationella SL hatar theresedagen? Mer tydligt kan det ju inte bli. Jag kan inte ha varit snäll mot SL i mitt förra liv.
Allt började i morse, att jag var tvungen att springa till bussen kan jag ju inte skylla på SL, det blev helt enkelt lite stressigt på morgonen. Men iaf, hinner med bussen och kommer till älvsjö. Vad händer där? Jo självklart är tåget som jag ska ta, 07:16, inställt, nästan går ju 15 min senare men gör att jag kommer 1 minuter till skolan innan vi börjar och just idag på morgonen har vi den lektionen som man inte kan komma försent till. Självklart är även halv tåget försenat, men som tur är hinner jag med bussen i handen sen.
Eftersom jag nu redan var försenad, tänkte jag var lite smart. På morgonen kan jag välja på två bussar, 824 och 834. Jag väljer att ta 824 eftersom jag vet att den går en minut förre 834, vilket jag då skulle hämta in lite tid:P Men men, vad händer då? Jo självklart så blire någe fel med bussen, jag ser hur 834 åker ivåg och där sitter jag på en buss som vägrar att åka. Klockan är nu fem i 8 och bussen har inte gått än. Jag har bara tre stationer jag ska åka. Så precis innan bussen ska till sista stationen och göra en högersväng svänger bussen till vänster! Helt bussen protisterar eftersom alla kommer ifrån det försenade tåget och ska till samma skola och samma busshållsplats. Chaffören lugnar oss och svägen in på bussgaraget där vi får reda på att bussens skylt där det står vart bussen går fungerar inte. Så en servicekille kommer på och fixar detta. Klockan är nu 08:10 och jag är irriterad. Kommer iaf tillslut fram till skolan, stressad och irriterad. Kanske inte bästa start på dagen?
Men tror ni att eländet slutar nu? Nej nej. När jag sedan skulle hem från stan, vart med två klasskompisar och gjort en FotoC uppgift från kl 13-1830 och är verkligen helt slut i benen och har ont i fötterna och är helt överlycklig över att jag kan ta t-banan raka spåret hem. Men när jag kommer till V-torp så är det plötsligt slutstation och jag måste GÅ hem. Visst, bara en station, men jag var så trött och hade ont i fötterna. 
Detta har verkligen inte varit min dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0