kanske lite för sent

Idag mötes vi, jag och min klass, av en ursinniglärare. En lärare som vi aldrigt sett arg. Stämningen i klassrummet kunde man ta på, alla kände att någonting inte stod rätt till.
Under helgen hade våran lärare/mentor skrivit ut våran närvaro än så länge nu i 3an. Statistiken var så hemskt att enbart 7/23 stycken hade godkänn närvaro, d.v.s över 80%,självklart var jag en av dom, vad hade ni förväntat er:P
Aldrig har jag sett hon så arg och besviken, den klass som han ansåg var den bästa han någonsin haft hade svikit honom.
Detta resulterade i att han bara sa till oss att gå och att han inte tänkte ha någon lektion med oss. Lektionen är då oxå 6 timmar lång med lunch.

Självklart blev det massa blandade känslor angående detta, vissa tycker att han inte skulle bestraffa alla och vissa brydde sig inte alls utan gick bara hem, de säger väl någon de oxå? Vi hade ju lektion sedan på eftermiddagen. Och självklart ställer jag mig emellan alla. Håller med min lärare men samtidigt förstår jag hur min klass reagerar. Samtidigt tycker jag att det är alldelse för sent att vakna upp nu och påveka min klass närvaro. Jag är chockad över att ens några fick börja 3an nu till hösten, så illa var närvaron i 2an. Men då brydde sig ingen? Varför kommer detta så jäkla sent? De tror väl inte att de kan förändra en klass´s närvaro på en vecka? Speciellt inte något som pågått sedan års 1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0