Dehär med kläder och utseende!

För någon vecka sedan satt jag och MrJ i Kungsan och slicka på varsin glass samtidigt som vi titta på hur folk går klädda. Det är nästan skrämmande hur endel väljer att visa sig ute! Men också otroligt många som klär sig bra och efter sin size!

BIg NoNo är:
1. Strumpor i sandaler lr gladiatorskor. Tror det lr ej, jag såg en ung tjej i de, en solig dag som den var behövs verkligen inte strumpor.
2. Överviktiga människor som klämmer ner sig i för små kläder! Det ser verkligen osmakligt ut! Så länge man har den stoleken på kläder som passar ens kropp kan alla vara snygga!
3. Leggings och linnen. Alltså inte längre linne, utan linnen som vi alla andra har till jeans. Ni förstår säklert vilka jag tänker på fjortisarna. Kortast linne vinner inte. Känns dunder härligt att höra från killar att det är fult och inte alls snyggt. Hmm...kanske dessa tjejer behöver få veta de. Behöver jag tillägga att de kommer minst tre stycken och alla ser likadana ut? Vart tog indivdualliteten vägen?
4. Mixa fäger. Färger som inte får gå ihop om man inte är Mailn, 3 år med superblond hår i två flätor. D.v.s rosa och rött! Usch nej!
5. Mjukisbyxor med mjukiströja. Nej det passar bättre för hemma lr om du snabbt ska upp till Ica och handla mjölk.
6. Strandkläder. Flipflopps och korta shorts hör enbart hemma på stranden.
7. Foppatofflan. Behöver jag ens kommentera den?
8. Fiskehatten. Ja, jag hade en när jag var 8 år och älskade den. Men det är inte 90-tal längre.
9. 40+are som vill se ut som 25 år igen. Nej det går inte, finn kläder för er ålder, var stolta och snygga.
10. Fel BH till linnet. Du kan inte ha en naken rygg och sedan en vanlig BH.

Big YesYes:
1.
Ha kläder som passar dej. Vem som helst är snygg, väger du 150 pannor ta XL och se snygg ut=)
2. Äldre kvinnor,max 60 år, som har knälång kjol men skjorta och scarfs runt hals (helst kropp som kan bära upp de). Det ser snyggt och välvårdat ut.
3. Vanliga jeans, linne/t-shirt och pumps. Mer vardagssnygg kan man inte bli.
4. Tunika/sommarklänning med ballerina skor.
5. Skjorta är aldrig fel på killar.
6. "Gay-strumpor" som min käresta vill kalla de. Korta strumpor helt enkelt. Även killar har rätt till tygskor med då ska "gay-strumpan" vara på.
7. Storaväskor. Lämna dom jävla små hemma. De är endast nämnda för fest.
8. Färgglada kläder. Strumpor, BH, linne, tröja, väska..etc. Lys på världen och le. Dagen blir bättre och roligare.

Varför är det så mycket lättare att komma på saker som man verkligen inte få ha på sig. Skulle lätt kunna komma på 10 st till. De räcker ju med att titta på fjortisarna så har du massor. De måste verkligen vara den mest fel-klädda "gruppen" som finns.

Kommentarer
Postat av: fia

Din önskan är min lag göllet, här har du ett inlägg ;) <3

2009-08-14 @ 14:32:56
URL: http://sschnyggve.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, jadå:)

Nej de va några dårar som ringde inatt efter tolv:P haha.

2009-08-14 @ 16:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0