Skola vs Jobb

Hmm...var egentligen för- och nackdelarna med skola vs jobb. Låt oss se:

1. Tidiga mornar. Ett plus till jobb, tusen gånger mer värt när man vet om att du får pengar för att gå upp klockan 06.
2. Helger. Ett plus till jobb. Men enbart om du inte har ångst inför ditt jobb. För mig är det underbart aldrig mer behöva känna ångesen för skolan, läxor, inlämningar lr prov!
3. Ledighet. Ett plus till skola. Skolloven kommer jag verkligen sakna. Tror verkligen att alla människor behöver de breaken i vardagen.
4. Kvällar. Ett plus till jobb. Läxor finns inte längre tack! Även om jag nu måste laga mat, diska, städa mm själv, men hallå, de fick jag ju även göra när jag gick i skolan, fast inte lika mycket, men nu är vi inte fyra personer heller, utan bara två, så disken är minimal.
5. Ekonomi. Ett plus till jobb. Visst det kommer med ansvar, men vad väljer du, 1050:- i månaden eller 10 000:-? Med tanke på allt jobb i skolan som du gör och sedan ändå inte kan njuta av livet. Med jobb kan du unna dej något och samtidigt äta ute och ha pengar kvar på kontot.

Ställning: Skola Vs Jobb 1-4
Hmm..tror ni min inställning kommer ändra sig efter jul? Har ju bara levt "vuxen" knappt en månad. Men än så läänge känns det bra och jag njuter så länge jag kan. Dock förstörs det mesta när jag och MrJ säkerligen måste flytta hem igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0