Farmors chokladkaka

Den fungera till det mesta. När någon fyller år, till fikat eller bara när man är riktigt sugen!
Ska man få en kompis på bättre humör måste man dock lägga till min hemliga del! d.v.s riktigt choklad. Bort med det sötsliskiga och i med lite extra tröst. Så då blir det chokladkaka med riktigchoklad klumpar i! Låter de inte gott?
De ändå jobbiga med denna kaka är det blir massor med disk när det roliga väl är klart och den måste vara inne i 25 minuter i ugnen! Vem har tid att vänta på de?
Men iaf..farmors chokladkaka funger och hjälper till med det mesta, den ultimata grejjen:P TIll detta ett stort glas iskall mjölk, grädde om man föredrar de (jag hatar grädde), annars tycker jag vanlig vaniljglass funkar bäst till ;)


Den goda kakan innan den åker in i ungen och den otroliga lååånga väntan börjar:P Kanske inte ser så trevligt ut, men chokladklumparna syns iaf:P


Resultatet efter den låååånga väntan:P


Fick även idag besök av denna vackra tös<3

Fick även besök idag av 5 unga herrar:P De kom för att vi skulle planera MrJ födelsedag! De kom vid halv 2, gick nu, jag är helt slut! Tur att jag hade L8 här som kunde hjälpa mig:P hehe...chokladkakan är iaf nu uppäten:P

 
Mycket sades denna eftermiddag, hur myket handlade egentligen om planering..hmm..kankse hälften:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0