Fredagen den 13e

Äntligen är det fredag igen. Och inte vilket fredag som helst. Fredagen den 13e. Otursdag eller turdag?
Här i Sverige ses det som en otrusdag men i vissa andra länder somen turdag? Är de mer positivt än vi i Sverige? Vorde det inte roligare med en turdag?
Jag gjorde mitt val angående denna dag för flera år sedan. Skrockfull som jag är. Vi hade ett matteprov som låg på just på  fredag 13e. Jag bestämde mig då innan att om det gick bra på provet skulle jag se det som en turdag och tvärtom.
Fredagen den 13e är en otursdag. Ni förstår väl då hur det gick på matteprovet...:P

Idag har jag bara haft en lektion, religion. Riktigt roligt är det faktiskt, bra lärare som talar fritt och lektionerna består av öppna diskutioner, inge jäkla bajsläs i en lärobok och svara på frågor. De lär man ju sig nada på.
Men de kändes lite onödigt. Åkte en timme till skolan för att titta på en film i 1½timme och sedan en timme hem. Men jag har inte haft religion på typ en månad, så det behövdes.
Hemma under denna tid låg MrJ och myste i sängen, jag vara inte alls avis:P Men nu när jag kom hem var det hans tur att åka til skolan, hehe, då han börjar klockan 12:P
Det ger mig lite tid till plugg innan han kommer tillbaka hit sen igen;)

Sen är det bara en lååång väntan för mig tills klockan blir 20 då jag ska spela DIF tournament! Mycket sen start, vi ska spela 6 serier. Hoppas verkligen det går bra och att jag orkar..lär ju inte vara klar förrän kl 22 tidigast, utgång sen eller?;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0