Två djupa funderingar

Någonting jag märkte under min trip i soolen var hur håret på benen växte mycket saktare! Vill väl inte påstå att jag har en extrem hårväxt på benen men efter två dagar är strubben rätt stor. Men där nere så nej! Gick nästan fyra dagar innan stubben kom, helt underbart! Undrar vad de beror på? Har det med varmen att göra? Luftfuktigheten eller vad? Varför är det sån stor skillnad mellan Sverige och spanien? Känner håret på benen av att jag befann mig nere vid ekvarton eller? Mycket lustigt alltihop:P

En annan sak jag tänkte på när jag var där nere var månen. Och jag märker de sista kvällen oxå! Snacka om att jag inte hade tid till att titta på den:P Men iaf, det lustiga som jag märkte när jag var där nere var att månen var uppochner! Eftersom det var knappt halvmåne så märktes det lätt. Här i Sverige brukar ju månen vara från sidan (bra förklaring) men där nere var månen som en glad mun! Det kändes lite läksigt och jag undrade hur faan går vi på jorden egentligen?

Hahha två mycket viktiga frågeställningar som jag fik där nere! Kanske hade det med varmen att göra, konstiga tankar kankse kommer då! Men samtidigt väldigt intressant, hur går allt ihop egentligen?:P
Lever vi inte på samma jord och varför kan små saker vara så olika?

Kommentarer
Postat av: fia

Hahaha, dom är gamla men klassiker och värda att berättas om ;)

2009-02-09 @ 21:39:26
URL: http://sschnyggve.blogg.se/
Postat av: fia

Måste ju även säga att Mr J verkar har riktigt jävla bra humor ;D haha

2009-02-09 @ 21:45:42
URL: http://sschnyggve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0