Kryckor är inte min bästavän!

Under den senaste tiden har min kära syster haft problem med sina fötter. Allt började med att hon fick nageltrång som ledde till att hon fick dra bort båda stortå naglarna, detta har hon gjort två gånger nu! Och båda gångerna har resultatet inte blivit bra! Detta har hon gjort på vårdcentralen (som vi alla hatar, iaf vi i min familj, helt värdelösa) men nu har hon bokat tid på Karolinska! Hoppas att det blir bra snart! Men det som jag vill komma till är att mam tog upp mina gamla kryckor, eftersom syrran kankse behöver använda dom, som jag en tid använde flitigt! Bara känslan av att se kryckorna fick mig att rysa. Mindes på en gång smärtan i händer, axlar och rygg. Det är inte kul att hoppa på kryckor som man jämt trodde när man var liten!

Första gången jag hoppade på kryckor var under hösten i 8an! Blev "överkörd" av en vagn på gymnasitken som bidrog till en spricka i min vänstra fot. Jag hoppade på i en vecka! Nästa gång det var dags var på vårkanten, nära sommaren. Vi gjorde massor olika övningar, även här på gymnastiken, och tillslut gick det galet för mig. Trampade riktigt fel när jag skulle göra en frivolt och självklart var det också vänster fot! Kort skada, bara någon dags hoppande.P
Sedan dröjde det inte länge förrän det var dags igen. Fast denna gång sparkade jag upp en dörr och fick sy 18 stygn! Även denna gång vänsterfot och fick hoppa på kryckor i en vecka!
Så på mindre än 8 månader hoppade jag på kryckor hela 3 gånger! Jag som aldrig tidigare gjort mig illa, mer än en stukad fot eller streckning! Jag tog helt enkelt allt på en gång, och varför skada båda fötterna, bättre att en bara är cp, d.v.s min vänster fot. Detta har då lett till att min vänster fot är lite större. Detta känner jag bara av när jag ska spela bowling då jag får ont i foten av skorna. Det trycker helt enkelt!:P



Så här såg jag ut sommaren 05. Duktigt att få till det precis under sommaren. Hoppandes på kryckor på stranden blev jag rätt utstirrad. Men de gick helt bra, lite svårt att svalka sig bara i vattnet:P




Idag händer det väl inte så mycket! Dagen består av plugg, körkortsteori och religion (om jag hinner), annars är det träning som gäller! Kick-off som de så fint kallar det, alla ungdomars föräldrar ska få vara med på träninge. Blir väl någon match mellan barn och vuxna. Kan säkert bli kul!
Redan trött på skolan, nu gått 4 dagar. Både idag och igår har jag knappt gjort någonting i skolan, väldigt irriterande eftersom vi bara sitter av tiden! Tid som skulle kunna läggas på pluggnade hemma, eller en sovmorgon! Helg tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0