Det här med födelsedagar..?

Som minst sagt blivit uttjatat den senaste tiden är min födelsedag som är nu på måndag:P=) Men vad är det egentligen dehär med födelsedagar?
Jag har blivit beodrad att nu när jag kom hem från skolan städa mitt rum. Hänga upp/ta upp alla kläder som ligger i rummet, bädda sängen, dammsuga, damma.....ja ni vet allt de där. Och enbart för att jag fyller år. Sedan ska jag vara hemma ikväll för att mamma och jag ska baka. Baka massor med saker till morgondagen då tjock släkten kommer enbart bara för att äta sig feta:P
All denna hysteri runt födelsedagar är ju helt galen. Inte undra på att jag icke gillar det. Det är så otroligt mycket som jag göras: städa, baka och hålla. Suck. Tur att jag inte är hemma imorgon på dagen utan istället är är på tävling med mina smågymnaster=) Slipper jag min mors hysteri på dagen och kan bara komma hem till ett färdigt kalas:P Haha
Inte blir det heller bättre sen när alla kommer, jag får nästan panik, vet inte riktigt vad det är men vart man än vänder sig är det folk och man ska vara trevlig och öppna presenter framför alla. Nej tack! På något underligt sätt går inte födelsedagar och jag riktigt ihop! Funderar på att sätta upp en lapp och en korg med kakor: "Tack för att ni kom, lägg presenten i den tomma korgen och ta en kaka!"
Kankse jag inte skulle vara så omtyckt...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0