Att gå tillbaks i tiden

Ibland kan det vara bra att gå tillbaks i tiden. Irriterande att jag bara inte gjort det tidigare.
Tror det var i slutet av 1an lr 2an som jag var smart nog när det var dags för oss att skriva noveller på svenskan att gå tillbaka till mina år på högstadiet och leta fram en novell jag fått MVG på, ändra den lite och sedan klart. Inte mådde jag piss över de, lite fusk kan man ju säga att det var, men det var ju jag som skrivit den, fast något år tidigare.

Jag sitter nu och skriver varför "Skriet från vildmarken" är en klassiker. Eftersom vi inte fått någon genomgång på det och det står mycker dåligt och ytligt på nätet fick jag snilleblixten att gå tillbaka till högstadiet. Där jag ävne märkte att jag sett "Skriet från vildmarken" utan att minnas det, mycket skumt.
Lite nytta hittade jag iaf.

Men det som jag ville komma till som jag nämde i början är varför jag inte gjort detta mer. För kanske två veckor sedan satt jag och skrev skillnader mellan buddhismen och hinduismen och nu när jag går igenom min högstadie period märker jag att jag redan gjort ett sådant arbete. Kanske inte det bästa, men kankse jag kunde ha funnit något bra därifrån.

Så ett hett tips till alla där ute - Ta väl hand om det du skriviet i skolan, du vet aldrig när du behöver använda det igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0