Att vara arbetslös.

Ja vad gör man då egentligen? Hoppet och orken att söka nytt jobb bara försvann? Är det värre att bli av med sitt jobb när man är 19 år än när man är 30? Det är iaf lättare att få jobb som 30 åringen. Alla jobb kräver körkort (okej de kanske jag borde ha:P), minst tre års jobberfarenhet eller vara minst 25 år. Vad ska vi som är 19 år, inget körkort och inte ha tre års erfarenhet för att man precis gått ut skolan, vad får vi för jobb? Vem vill egentligen ha oss? Finns det någon som vågar chansa på en ung och arbetsvillig person som verkligen vill ha jobb?
Förstår verkligen inte varför det ska vara så svårt!

Men tills den dagen jag får ett annat jobb kommer jag vara hemma och göra det bästa av det. Just nu oth...som tyvärr snart är slut, två avsnitt kvar? Hmm...vad gör jag sen? De är väl då jag kommer söka mer jobb än de 15 jag bara sökt nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0