Inkompententa läkare

Att läkarna på vårdcentralen är dumma i huvudet, det vet jag redan. Att de skulle vara de även i liljeholmen, visste jag inte. I fruängen suger de iaf. Men som sagt, läkaren som vi fick träffa i morse sög.
Redan när jag träffa MrJ innan vi gick till vårdcentralen såg jag att hans svullna ärr var lite gult och vad betyder de? Jo självklart att de är infekterat och var som man måste trycka ut.
När vi kommer in till doktorna börjar han med att titta på läppen ÄVEN inne i munnen, ehh varför? Sen tyckte han att MrJ skulle använda sårsalva och äta pencilin. Då fick jag nog och sa "men hallå..de är ju gult, kanske är det infekterat och du kanske ska försöka få bort de. Sårsalva tar inte bort något var". Jag får då de dumma svaret av människan som ska vara doktor "ahaa...jaa juste gult är det. De visste jag inte att de kunde vara." Åhh!

Hela besöket avslutades med att han tryckte hål på svullnaden som resulterad i att massa var kom ut! Att han sedan inte ens kunde plåstra om de han åstakommit orkar jag inte ens kommentera här, ni kanske förstår hur inkompetent jag anser att han är!
Lite störande att vi gick till läkarn men det såg inte bra ut i morse. Dock kunde jag ha gjort detta helt själv hemma på MrJ. Ibland undar jag varför jag inte är läkare, jag kan minst lika mycket som dom. Ett minus till vårdcentralen igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0