Som om de inte kunde bli värre

Märker nu att man ibland kan vara lite för snabb att förutse saker! Någonting att lägga på listan från igår. 11. Jag har fått sparken.
Vilken trevlig nyhet. Just nu känner jag ingenting, helt tomt, inte ens lessen. Anledning till varför jag och alla som blivit anställde sedan i somras får gå är för att det inte finns jobb till oss och gör sig i företaget av med oss så går de i konkurs. Men konstigt nog har de hållt på med arbetsintervjuer och anställt folk den senaste månaden vilket jaginte förstår om de senare ska säga hejdå till alla. Mycket märkligt! Därav att jag inte trodde detta möte skulle innebära kicken för mig.
Men just nu ser jag det från den ljusa sidan. Har två månadslöner att vänta in + semesterersättning, jag har någonting vettigt att skriva i mitt CV och jag har fått mycket arbetserfarenhet. Hoppas bara till tusen att jag inte går arbetslös till nyår, vill ha ett jobb. Grädden över moset är ju att jag tacka nej till en fast anställning för två veckor sedan p.g.a att jag trivdes så bra på storesupport! Ropa inte hej förrän du kommit över bäcken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0