Svensk bowling 100 år

Igår jobbade jagg på galen "Svenska bowling 100 år". Tänk er typ fotbollsgalen fast utan TV ungefär:p Massa med folk, priser och underhållning:p

Mina uppgiftar var att hjälpa till där det behövdes! Jag kom dit redan klockan 5, det började vid 7. La ut alla bordsplaceringskort och pins till alla. Galet jobbigt! Tar verkligen mer tid än vad man kan tänka sig. Tur att jag och min älslking satt två timmar innan detta och la alla kort i "bords-högar" iaf!
Efter det var jag som en gäst, hjälpte till vid prisutdelningarna, bar upp priser och sånt. Typ som en ring-girl i boxning:p Agerade även mingelfotograf!

Våran konfrensger var Katerina Hultig, ni vet hon på radiosporten och sportspegeln..så lite pampigt var det väl:P Erik Linder, killen från Talang, var våran underhållning:p De va nästan som fotbollsgalan, lite mindre av allting bara:p
Maten var tyvärr ingen hit, men vad hade man förväntat sig! Förätten var riktigt god, toast skagen med en touch av wasabi=) Varmrätten behöver vi ju inte ens snacka om. Visst lätt det fint med lammytterfile, men usch vad det smaka, köttet var det självklart inget fel på men den låg i någon otrligt starksås, inte bara jag som tyckte de. Sedan ingen påotatis till utan någon mysko rotfruktkompott lr vad det heter. Såg ut som potatistärningar men smakade inte alls så... synd. Tur att jag inte pröjsa 1000 spänn för det...:p

Sedan bjöds det på livband med dans fram till klockan 1! Och inte är det alla som kan säga att de varit mingelfotograf på Berns....sedan behöver man ju inte säga hela saningen;)

Kommentarer
Postat av: Manne

Otroligt roligt att Bowlingen klivit in i "finrummet" med Gala på Berns salonger.Vore jättekul att få se lite bilder från minglet.



En som var där...

2009-10-12 @ 11:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0