Varför gör vi detta?

Jag kan förstå varför storbloggarna gör de. Pengar och fame. Men vi andra då som inte tjänar flera tusen i månaden? Varför bloggar vi? Jag vägrar ju att tror att folk gör de för att de lever i drömmen "jag kanske blir nästa blondinbella". Hmm. Bloggaste det för att det är roligt eller för att alla tonåringar i sverige behöver skriva av sig?

Mycket underligt detta. Och vilket jäkla fenomen det har blivit. Men vad händer när det försvinner, kommer det försvinna? Och vad kommer det i såna fall att ersättas med? Twitter faila ju rejält. Och kommer samma människor lyckas även då när det är någonting nytt som alla ska göra?

Varför jag själv bloggar vet jag inte. Roligt vet jag väl inte om det är. Men för mig känns det som att det är nästan samma sak som facebook. Jag skriver och berättar vad jag gör, lägger ut bilder på mina vänner och kan sedan har det kvar som minne.
En blogg är ju en jäkla grejj att läsa igenom senare när man blir äldre. För mig helt enkelt en rolig grejj att ha kvar på internet och skulle det mot all förmodan göra en rik kan man ju bara skratta sig lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0