För- och nackdel med ledig dag

Nu har jag haft två lediga dagar från jobbet, visst är det skönt men...

Jobb Vs Ledig:
1. Sovmorgon. Ett plus ledighet. Någonting varje människa avgudar, att få ligga i sängen tills man känner sig redo för att gå upp. Dock kan jag ju få jobb på eftermiddagen, men måste ju vara tillgängligt 07-11.
2. Tiden. Ett plus jobb. Att vara hemma hela dagarna utan att göra någonting kan vara riktigt segt. Det går ingenting på TV efter en timme är t.o.m datan tråkig.. När jag jobbar går tiden fort och jag har alltid någonting att göra.
3. Pengar. Ett plus jobb. Samtidigt kännner du dej nöjd för att utdfört någonting bra, det är precis som att gå och träna. Sen är det inte pjåkig när lönen kommer in på kontot, man känner sig verkligen som kung i baren!
4. Trötthet. Inget till vardera. Att bara vara hemma en dag eller två gör en riktigt seg. Nästan skönare att jobb för då är man mer trött. Fast inte så kul att bara komma hem och somna, då går man mist om allt mys, men ett långt varmt bad med MrJ är inte heller alltid fel;)
5. Mat. Ett plus ledighet. Pga mitt jobb så är man alltid ny på ett ställe, inte de bästa jag vet men de är bara så jag kan utvecklas på den sidan. Att ha med sig matlåda är svårt, inte alltid man kan laga så mycket mat dagen innan, speciellt om man äter stekt falukorv. Så mat på jobbet är ett "hinder" och om jag inte jobbar kan jag laga godare mat och den är klar i bra tid.

Jobbigast att vara ledig är även ensamheten. Inget kul när alla går i skolan eller jobbar. De är rätt ensamt. Hoppas på jobb imorrn, gillar passen 12-16 även 12-18 går bra. Då slipper man oftast matpausen och det är mitt på dagen, vilket ger sovmorgon och jag kommer hem en bra tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0