3 dagar kvar...

Ledig som jag är denna vecka. D.v.s om förskolan inte ringer, men vi kan ju hoppas på att jag får denna vecka. För det behövs verkligen!
Dessa två dagar har jag hunnit med en massa:

  • Slagit in alla julklappar! Det blev mellan 25-30 st från mig och MrJ! Måste verkligen vara rekord
  • Dammsugit och dammat hela lägenheten
  • Tvättat två tvättar plus att jag har tvättstugan på torsdag
  • Även strykigt all tvätt. Plus den som legat i två veckor....:P
  • MrJ och jag har klätt våran gran, den är underbar! Tur hade vi också, fick den gratis i V-by då vi handla för 500:-. Men sedan när vi skulle välja så fick man inte det, alla granar var redan inslagna. Men grymma som vi är valde vi en perfekt. Tror nog aldrig jag sett en sådan bra gran!

Målet är att få gjort så mycket som möjligt innan den 23e. För då ska bara skinkan göras och knäcken kokas. Kanske vi även skaffar lotter till uppesittarkvällen, lite av tradition jue!
Allt ska göras så vi kan få njuta. På julaftonsmorgon finns det ingen tid till sådant, allt ska vara klart, så vi kan få öppna julstrumpeklapparna och äta julfrukost i lugn och ro innan det är dags att dra till våra familjer.

Julen närmar sig snabbt som attan, det är helt sjukt. Men jag längtar så till ledigheten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0