Juste!

Vi har börjat med Linas matkasse igen! Vi har redan ätit två av veckans maträtter och jag har inte ens berättat det!

Måndagens måltid: Persiljekryddade Wallenbergare med potatismos och råröda lingon.
Supergott verkligen. Nästan som pannbiffar men lite lyxigare. Gottgott.

Tisdagens måltid: Odlad torsk i ägg- och persiljesås med potatis och gröna ärtor.
Så äckligt. Usch. Fisken var väl god, smaklös, och potatisen. Men äggsåsen fick men nästan att spy. Luktade som fjärt och smakade likadant. Stolt att jag smakade iaf!

Onsdagens måltid: Idag serveras det Jordärtskockssoppa och matvetesallad med kalkonbröstfilé. Häflten av det låter ju rätt gott, men vi får väl se vad resultatet blir. Tror iaf att det blir den godaste soppan som vi hittills
testat!



Detta är ju tredje gången (?) vi testa detta och överraskande bra är det. Nya maträtter och nya saker har jag fått testat på. På gott och ont. T.ex så har jag börjat gilla kokt brocoli, hur satan gick de till liksom?!:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0