Vår film

Alla pratar om att man som par ska ha en låt tillsammans. Men känns det inte lite larvigt att bestämma en låt? Och just den låten ska spelas på bröllopet och blablabla.... De är ju inte ofta att en låt blir "vår-låt" bara sådär..
Men hör här!

Satt och tänkte på det nu ikväll. Titta nämligen på en film på TV: "50 first dates" när älskling ringde. Sammanträffande nog satt han och titta på samma film som mig, fast 100 mil bort på Öland.
De jag vill komma fram till är vi har ingen låt utan vi har en film som är "vår-film", som vi inte bestämt, utan bara som blev vår.
  • Innan vi var tillsammans, under tiden vi dejtade...om vi nu kan kalla de för de:p Så messar vi med varandra och sitter och tittar på precis samma film, nämligen "50 first dates".
  • Sedan när vi var tillsammans så en kväll utan att vi visste om de så kom just den filmen och vi titta på den.
  • Sen nu, när vi är 100 mil ifrån varandra och helt omedvetna om vilken film som går på TV eller vad den andra gör så sitter vi och tittar på precis samma film, nämligen "50 first dates".
Så av en ren slump har vi en film som är "vår-film". Varje gång jag ser den filmen kommer jag alltid att tänka på första gången vi båda såg filmen samtidigt men helt omedvetna om det. Den filmen gör mig riktigt glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0