Glasögon

Jaa nu är det dags för mig att skaffa glasögon! Kändes inte alls bra att få höra att jag haft synfel sedan jag varit liten. Att de inte märkt detta tidigare!
Sjukt hur dåligt jag ser på mitt högeröga plus att det är ljuskänsligt, men det visste jag jue. Min skelning är heller ingen slump.

Optikern blev lite förvånad över mina värden, de kunder som kommer in till honom med mitt synfel, för första gången, har inte alls så pass höga värden som jag. Han anser, eller säger man kanske ansåg (???), att jag borde ha haft glasögon sedan jag var 14 år!

Skrämmande och en otrolig omväxling! Ska jag nu efter 20 år börja ha glasögon 24/7, kommer ju inte fungera!
Linser får jag inte heller börja med, utan måste ha glasögon först då min skelning kan blir värre och jag ser dubbelt eller så försvinner skelningen helt.
Vi får väl se hur det går, just nu vill jag ha glasögon och linser. Kunna byta och bara ha glasögonen när jag är hemma. Tror inte mitt psyke pallar mer. Inte just nu iaf.....

Kommentarer
Postat av: Jossan

Du kommer va skitsnygg i brillor! Jag vill själv ha, men det känns lite fånigt att gå runt med bågar med fönsterglas.. hehe

Det är nog mest en vanesak också :)

Puss på dig <3

2010-06-30 @ 16:08:23
URL: http://ijosefines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0