Gymnastiktävling i Ryssland-värmen

Imorgon är det dags för gymnstiktävling. Ute i tyresö! Vilket betyder att jag kommer befinna mig i en gymnstikhall heeela dagen när ryssland-värmen kommer. Snällt! Ser en positivsak med detta: Kan åka enbart i min trönartröja, slipper jackan, de börjar lukta sommar för en stund:p

Upplägget för imorgon är att de är en grentävling, de betyder.
  • Kort och gott sagt: Tre tävlingar i en
  • I trupp finns det både hopp, matta och fristående. Det är de tre grenarna vi tävlar i. Alltså chans på tre medaljer.
  • Vi äger på matta och hopp! Allt ser as snyggt ut och de är svårt att bara ta ut 8 stycken/varv, alla tjejer är lika duktiga.
  • Så lite förklaring. I grenarna hopp och matta utför man (oftas) tre olika varv i båda grenarna och varje varv består av 8 tjejer.
  • I fristående så är man mellan 6 och 12 stycken. Varierar lite från tävling till tävling, vanligast är att man är 8 stycken, de är vi.
  • Vi har bara haft fristënde med tjejerna i mindre en ett år, så detta är deras andra tävling med detta fristående. Hoppas de går bra, med tanke på att de andra föreningarna oftas haft sina fristående mellan 1-2 år.
  • Målet för oss är alltid att tjejerna ska vara nöjda innan de får veta poängen. Men jag tycker iaf att vi ska komma hem med minst en medalj imorgon, har jag satt ribban för högt?
Imorgon kommer de bli glest bloggande. Borta mellan 9-19! Restiden inräknad! Så kika in imorgon för att få veta resultatet i tävlingen! Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0