Visste ni även?

När ämnet ändå är uppe i bloggen, iaf lite:p Så tänkte jag berätta några saker till om mig själv och mina skador och sjukdomar.

  • Jag har en olycksfot, de ni, högerfoten är de. Den har varit med om:
  • Ett antal stukningar
  • En härlig spricka som ledde till gips i en vecka och äckliga kryckor. Nej de är inge skojj att hoppa runt på dom
  • Högerfot har även 18 stygn i sig efter att jag sparkat upp en glasdörr. Låter värre än vad de va. Även där kryckor i en vecka MITT i sommaren.
  • Om detta inte var nog skedde dessa tre saker under mindre än ett år. Hoppade då som sammanlagt mer än två veckor på kryckor.
För ett år sedan när jag ville bli blodgivare, ni vet..de har jag skrivit mycket om. Speciellt alla undersökningar jag fick gå igenom.
Men jag har inte berättat vilken diagnos jag fick tillslut! Jag har:
  • Idiopatisk = Orsak okänd
  • Trombocytopen = Långa blodplättar
  • Purpura = blåmärken
Detta betyder jue då att de inte vet vad jag har men de kan säga att jag har låga värden av mina blodplättar och jag ska ha lättare att få blåmärken, vilket inte riktigt stämmer tycker jag!
Men att kunna skryta om att ha Idiopatisk Trombocytopen Purpura, de är det inte många som kan:P HAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0