Vem ska bestämma i landet lagom?

Vankas ju även för val snart, vad ska ni rösta på?

Kan LOVA att ni skulle rösta på mig om jag var politiker, skulle göra Sverige en aningen bättre!
Finns verkligen tusen små saker som skulle göra livet bättre för många i Sverige!

Här är några (LOVAR ni ska inte behöva läsa allt som MrJ får höra varje kväll när jag är irriterad eller upprörd över någonting som suger i vårt mellan-kland):
          1. Ingånslönen ska vara den samma för kvinnor som män. 
Sedan har alla rätt till sin löneförhöjning efter vad man presterar på jobbet.
          2. Sänk priserna för kommunaltrafiken. 
Plankningen minskar och det behöver inte svida för att tänka på miljon.
          3. Utbilda våra ny-svenskar i det svenska språket så vi kan ha RÄTT person på RÄTT jobb.
Det ska ingå i kravet för att få komma till Sverige, ska man få bidrag ska man även bidra med något.

Själv kommer jag nog att rösta blankt som det ser ut just nu. Inte så insatt i politik, men jag tycker att demokrati är bra! Och då visar jag detta genom att rösta!
Så länge inte KD vinner så är jag nöjd.....:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0