Sjukhus och Peka

Idag har vi haft veckans basta vader. Riktigt varmt har det varit idag.
Vi tillbringade faktiskt dagen vid poolen idag, bekvamare solstolar (som vi inte behover projsa for:P) och gratis dusch for att fa bort saltet. Jaa aven poolvattnet ar salt.
Men tanke pa hur vara kroppa matt har vi tagit det lugnt idag, lag bara nagra timmar vid poolen, sedan drog vi pa en liten shoppingrunda till er alla nara och kara.
Trakigt nog efter shoppingen, sa ville vi ta ett dopp i havet. Apollo-ledarna har varnat for det rena vattnet och att det bara inte at vi manniskor som trivs i det fina vattnet utan aven sjoborra. MrJ har varit duktigt med att bada med skor. Och just idag nar vi badar sa tappar han ena skon och satter ner foten pa en sjoborre. Som tur var traffa han inte hela, utan har "bara" 5 "stickor" i foten.
Direkt drog vi upp till hotellet for att hora med Apollo som skickade vidare oss till en lakare. Sjukhusen i Kroatien ar totalt annorlunda jamnfort med Sverige. Inte direkt sa man behovde betala nagot eller sitta och vanta. Tyvarr var doktorn som vi blivit rekomenderade av Apollo inte dar, men vi prata med en sjukskoterska som inte sa att det vara nagon fara. Utan han sa at oss att kopa en svart gegga pa apoteket sa skulle "piggarn" forsvinna. Later som om det ar ratt vanligt med sadant har.
Den svarta kramen ar nu pa MrJs fot, och riktigt tur att jag hade med mig mitt "forsta hjalpen" kit sa att vi kunde linda en linda runt foten. Ont gor det inte! Aven tur att vi aker hem imorgon!
Vi har aven idag provat pa Kroatiens national mat, Peka. Helt okej var det. Det var nasten som kalops/revbenspjall/gryta. Helt enkelt potatis och kott tillsammans.
Solstatus: MrJ flagnar nu bade pa brost, rygg och lite ansikte. Pa mig gor det langre inte ont! Riktigt skont och jag hoppas att jag fatt lite farg iaf. Ska forhoppningsvis kunna battre pa lite imorgon.
Trakigt nog maste vi checka ut klockan 11, transfern gar 17:50. Svart att fa tillgang till dusch, men far val bli en raggarsvang pa toaletten!

Kommentarer
Postat av: L & H

Mr J verkar då råka ut för allt. Ha en bra sista dag. Vi ska gå på vårt plan nu.

2011-06-11 @ 09:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0