Storm

Igar kvall fick vi uppleva ett fyrverkeri som gick att duga. Under middagen borjade vi marka hur molnen drog in och vinden oka. Innan vi hann ata klart kom de forsta blixtarna. Laskigt nog reagerade inte servetriserna nagot pa det som hande, sa antar att askvader ar ratt vanligt har.
Val uppe pa hotellrummet, ja da javlar vilken show vi fick se. Inget liknande mot Sverige dar aska och blixtar haler pa en kort stund och nar det sporegnar.  Utan nu var det helt lugnt, droppade lite regn hela tiden, men inget mer. Blixtarna var dock helt otroliga

Solbrand som jag var (ar), tog det en stund for mig att somna. Vaknade tittsomtatt upp, som jag minns vi klockan 02, var ovadret som varst. Askan var verkligen som den i Sverige, vilket muller. Fick aven hora senare pa dagen ifran de harliga (nastan enda unga svenskarna) att de hade varit 2 cm stora hagelkulor vid 02-tiden, maste ha varit de jag hort. De unga svenskarna, L&H, som vi traffat har nere ar toppen! Riktigt kul med sallskap!

Tack vara askvadret som var igar, antar jag, sa har det blast rejalt idag. Vi kunde knappt ligga pa stranden idag. Plus att vi ville halla oss i skuggen p.g.a solbrannen, inte sa lyckat! Men pa eftermiddagen blaste det mindere sa vi kunde vara pa stranden iaf. Riktigt hoga vagor har det varit oxa, ett dopp tog jag mig innan vi gick till rummet. lskar att bada har, riktigt skont att kunna flyta sa latt.
Annars har inte mycket hant idag, vi har tagit det lugnt, solbrannan ar battre, nu kan jag iaf ga normalt!

Just nu har vi precis kommit hem fran kak och ett harligt spontan mote med L&H pa strandpromenaden som slutade i en ol pa stranden!
Imorgon ska vi ata Peka, som ar nationall ratt har i Kroatien. Nagot som tar 5 timmar att laga sa det har vi forbestallt pa en restaurang har. Spannande!

Solstatus: MrJ's branna har lagt sig bra efter tva dagar i skuggan. Imorgon blir det nog mer sol for honom, han har aven borjat flagna och ar skit sur for det. Jag sjalv har tagit det lugnt efter min branna fran igar, sa ingen skillnad, bara mindre ont. Tanker ga upp nu och dranka mig i after sun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0