Nyttig mat = stor och stark?

MrJ har gått och fått för sig att vi ska vara nyttiga. Hmm, hur tänkte han där egentligen?
Jag har ju hela tiden försökt få till att max ha en "snack-dag" i veckan, helst hoppa colan och ta popcorn istället för chips och dip!
Nu när vi är hemma ifrån fjällen gäller detta:

Ingen...
Cola

Chips

Godis

Alkohol

Potatis

Pasta

Samt att börja träna. Detta gäller ju lite mer MrJ än mig, träningen finns det inte riktigt tid för. Men har ju simskolan 4 ggr i veckan och gymnastiken 3 ggr i veckan så det ger ju lite. Ska försöka att simma lite också mellan mina pass.

I vårt kylskåp/ finns det nu istället:
Tonfisk

Avokado

Kesella

Kyckling

Matvete/kamuvete

Grönsaker

Fisk

Vi får väl se hur länge detta kommer att hålla. MrJs mål är fram till sommaren...men jag fyller ju faktiskt 22 om 17 dagar? hmm lite mumsigt ska det bli då! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0